onsdag 21 januari 2009

LCHF fungerar !

Helt underbart!
Jag tog mått, och det hade minskat i cm både här och där.
Jag ställde mig på vågen, och det hade försvunnit 1000 gram - precis - på fyra dygn - precis.

LCHF fungerar!
Men så har jag blivit mera noggrann med att äta det som ÄR godkänt, och låta vara sånt som bara är "lock och pock"!
Mättnadskänslan håller längre med bara LCHF-maten.
Hungerkänslan uteblir längre.

Finns så mycket att lära om LCHF.
Massa sajter med kostråd, recept och litteratur.
Den 22/1 kommer dr Annika Dahlqvist.
Ska höra om det finns platser kvar då, annars får jag boka in mig den 11/3.
Skulle kännas som extra "peppning" att höra hennes föredrag.

I morgon eftermiddag ska jag på röntgen.
Hoppas att allt är bra.
Längtar tillbaka till arbetslivet.
Nu är det hög tid att sova.

3 kommentarer:

nonhosonno sa...

Kanon :) Gott när det börjar minska.

Anonym sa...

Hej. Vad roligt att LCHF funkar för dig också. Jag har precis upptäckt LCHF & jag stortrivs. Vad roligt att du hittat till min blogg, jag ska kika på dina länkar :) All information suger jag åt mig. Ha en trevlig dag.

Anonym sa...

Jag tycker också man håller sig mätt längre och blir inte lika "uppsvälld" av LCHF. Kul du tittade förbi hos mig.

Kram från Mogi