fredag 16 januari 2009

..."Kejsarens nya kläder" ...

Hej!
Och, God Fortsättning på 2009!
Spargrisens Mor har inte gjort färdigt planerna, och kan ännu inte presentera ambitionerna för det nya året.
Men, har börjat med LCHF-kost.
Märker av det mest på att magen känns mätt längre tid efter måltiden.
Hittade en bild från "Nyhetsbölletinen" på en blogg som jag följer, Kostdoktorn.se ,angående den lågkolhydrat/högtfett-kost som rekommenderats av dr Annika Dahlqvist. För ett år sedan fick dr Annika Dahlqvist rätt av Socialstyrelsen om att lågkolhydratkost / LCHF är förenligt med vetenskap och beprövad erfarenhet. Bl.a. användning av cocosfett...
Bloggen Vill Ha Allt är ett bra exempel på att det fungerar, att man mår bra och går ner i vikt med LCHF-kosten.

4 kommentarer:

nonhosonno sa...

:)
Vågen visade på strax under 96 idag, efter turkisk yoghurt och en tallrik makrillfilé samt en kopp kaffe med cocosfett.

Spargrisens Mor sa...

Jag är glad för din skull, fint att komma under 100!
Jag fuskar ofta på fredagkvällar med en wiskey, och tar bröd, öl eller vin till räkorna, gravade laxen eller grillade revbenspjället.
Så det står lite stilla med vikten, men midjemåttet har sjunkit.

nonhosonno sa...

Underbart att komma under 100. Ja man måste mysa till det någon gång i veckan, en liten whiskey eller konjak gör ju inget, det är nyttigt :) Vin fungerar bra fast öl är ju sämre, gott dock. Till sommaren blir det svårare en kall öl ute i solen kommer det ju bli.

Ser att du lagt upp dig på bloggportalen, top 50 listan som gäller nu då :)

Spargrisens Mor sa...

Mysfaktorn är viktig!
Ja, jag håller på att fixa och dona lite med layouten och verktygen, så vissa gånger får jag till det, och andra grjer funkar inte. Men, man lär så länge man lever, sägs det.
Top 50-listan, jaha, det visste jag inte att det innebär. Kommer jag upp top 50, månne?