måndag 19 januari 2009

Kan det vara pga LCHF

...som Stålmormor figurerat här och här.

Nej, det är nog snarare lusten att hålla sig i form som är drivkraften, och känslan av att vara frisk och stark.
Att vara frisk och stark är också en av mina ambitioner för 2009.
För att bli som damen här har jag däremot ingen chans, klockan är redan alltför långt gången, dvs loppet är redan kört.
Jag är en annan sorts mormor, jag.
Det trivs jag med, och det funkar.

Nu väntar frukost med ägg o bacon, kaffe med Cocosa,
och - en stund med tidningen.

2 kommentarer:

nonhosonno sa...

Stålmormor :)

Gott med ägg och bacon, det skall jag göra till lunch nu, till frukost blev det kokt ägg och turkisk yoghurt med krossad linfrö.

Spargrisens Mor sa...

Gott så! Min lunch blir ganska sen, framåt kl 15. Rester på lax, broccoli och vitlökssmör o dricker vtn till. Kaffe med Cocosa.
Man blir ju mätt nästan hela dagen av den här lchf-maten.