torsdag 6 juni 2013

Skatteåterbäring från SKV.

Oj, så snabbt pengarna kom in.
Jag menar skatteåterbäringen, som kom redan den 5/6.
Det har de jobbat bra med på Skatteverket (SKV).
Bara det att kunna deklarera på webben, är skönt.
Alla bilagor finns där, och man får "gör om, gör rätt",
om man inte får till det.
Man kan få hålla på så tills det är rätt gjort.
Dessemellan så hänvisas till paragrafer och regler och anvisningar.
Bara att läsa in och på och till sist så är man i mål och man får klicka på "skicka".
Och lite mer än en månad efteråt så har man "överskjutande skatt i hamn".

Det är mycket, mycket mera som de är bra på på SKV.
Alltid bra bemötande, kontinuerligt kan man få deras hjälp,
både i företagsfrågor och som privatperson.
De kurser och informationstillfällen som SKV har, är gratis för deltagande.
De är till stor hjälp när man startar upp ett företagande t.ex. och när man som företagare gör sin första deklaration.
Förr i tiden då hörde man folk säga:"Dom är så barska där".
Nu för tiden är de bara trevliga och tillmötesgående.
Klart att de vill att deras "kunder" ska få möjligheten att göra rätt.
Ibland är det inte så lätt med blanketterna...

Eftersom jag nu fick tillbaka en del pengar att hantera, så valde jag att köpa aktier.
Jag valde fyra nya företag till min aktieportfölj.
Ett på stora listan (LC), två på mellanstora listan (MC) och ett på lilla listan (SC).
Förpacknings-, sök-, reservdels- och medicinteknikföretag blev det
- och Mors Spargris myser.

Ha en bra "flaggdag" önskar jag mina läsare,
och nu ska jag passa på att njuta av den här fina sommardagen.



1 kommentar:

nonhosonno sa...

Underbart!

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!