fredag 6 september 2013

September.

Jag älskar att sommaren försöker hänga sig kvar.
Solen och värmen...min vän badar ff i insjön, och säger att det är såååå skönt.
Jag badar inte nu, känner mig ruggig och har svårt att ta mig upp på bryggan igen....men till nästa sommar så ska jag klara det...galant igen.
I alla fall så cyklar jag.
Det är också det goda råd som jag har fått av min sjukgymnast(SG)...och det är jag så glad för.
Jag älskar att cykla.
Tänk vilka fantastiska cykelsemestrar som jag har gjort genom åren.
Jag älskar hösten.
Den klara, friska luften, när alla färgerna strålar...eller diset, fukten och regnet, som gör skogens mossa så mjuk och vacker.
Rönnbärsrött lyfter, ger energi!

Väntar på ortopedtid.
Har ont som bara den, numera både i rörelse och vila. Störd nattsömn och tunga dagar, när jag inte kan klara eller orkar göra allt som jag vill.
Lätt hänt att tålamodet tryter och jag tar i mer än kroppen orkar just nu.
Bakslaget kommer, obönhörligt!

Ljuspunkter finns i tillvaron...
Under sommaren besök av och hos barnbarnen.
Värdefulla, härliga dagar.
Övriga besök av och hos släkt och vänner, har också varit över förväntan.
I omgångar besök av vänner från Vietnam.
Två kräftfester blev det.
Träffade släktingar från Kanada på en släktträff.
Och...några väninneluncher blev det.
Nyligen fin vigsel och trevlig bröllopsmiddag.

Tillfället att få vara på bröllop gav mig en orsak att köpa ny klänning bl.a.
Konsumtionen har annars varit vardaglig, utom nya gardiner och ett nytt överkast.
Det gamla var 30+ och hade blivit något sladdrigt, så det fick tacka för sig!
En skrivbordslampa behövde bytas ut, nytt fukt- och luktfilter till kylskåpet (ska/bör bytas varje halvår)
och så nytt fettfilter till köksfläkten. Filtren fanns att beställa på företagens resp hemsida/webshop.
Utgifter utöver normal konsumtion var flyg-, tåg-, och bussresor, för att i sommaren kunna uppleva gemenskap med nära och kära.

Ekonomin rullar på...köper och säljer aktier...sparar i fonder och på konton.
Har just nu enbart inkomster från pension.
Enmansföretaget står stilla, förmodligen resten av året.
Planerar för "återkomst" och "kick-off" när jag känner mig vara på banan igen!
Mors Spargris, som strax blir 5 år och 5 månader (nästa vecka) hänger med.
Den är en riktig "peppare", och tillsammans räknar vi pengar och planerar för framtiden.

Ha det gott i höstmörkret, tänd ett ljus och luta dig tillbaka, låt tankarna fara.


Inga kommentarer: