fredag 13 september 2013

Fredagen den 13:e

Höstens inträde är fortsatt fint, soliga dagar med frisk, klar luft.

Under eftermiddagen har jag läst lite företagssidor, aktieägarbloggar, och hängt på börsen.
Försöker få till en lite roligare "aktieportfölj".
Mors Spargris gör tummen upp för det.
Bra att ha lite kunskaper om de aktier som kan vara intressanta och trevliga att ha,
och om aktier som kan vara kul att följa över tid.
Tror att jag blir en säkrare köpare och säljare på det sättet.
Märker att det känns osäkert att göra aktieaffärer när jag inte har kunskaper om företaget eller branschen.

Har lagt upp vilka aktier jag har, till höger, under rubriken Mina Aktier.
Antal aktier redovisas inte.
Jag redovisar bransch och %, och då fördelar det sig så här:

Material 27,93%
Industrivaror 23,39%
Sällanköpsvaror 7,35%
Dagligvaror 10,07%
Hälsovård 9,70%
Finans och fastighet 3,03%
IT 10,33%
Telekomoperatörer 8,20%

Ska ta en cykeltur "på byn".
I afton blir det räkor med gott bröd och öl.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

nonhosonno sa...

Trevlig helg önskar jag dig med!

minna sa...

Har sakta men säkert börjat följa aktiemarknaden igen. När lånen är borta, gäller det att börja spara igen och då är det viktigt att veta vad man gör och vad man köper=)

Anonym sa...

On the off chance that you are not kidding about weight reduction and enhancing your well being, you have to assume responsibility of your eating routine and that incorporates your weight reduction shakes! So how would you Nice Work make a weight reduction shake? It is quite basic. You can discover formulas that give correct estimations, however the best shake is one that you make explicitly for you. Load it up with heaps of new or solidified products of the soil.