måndag 3 augusti 2009

minpension.se

Tittar in på minpension-sidan för att se hur det går med mina PPM-fonder.
Vojvoj!
De har alla gått upp, alla.
Från -17 % och -39 % år 2008, till +16 % och +34 % under 2009!!!
I snitt +5,5 % under 5 år, kunde väl vara bättre, men finanskrisen…
Ni vet!
Och, jag har låg fondavgift på alla, 0,19 %.
Jag är faktiskt nöjd med det.

Kunde säkert ha valt fonder som skött sig bättre, men i stället haft högre fondavgifter.
Jag gillar mitt läge!

Spargrisens aktier har vandrat ner-upp-ner, och verkar vara på väg uppåt igen nu…
Snabba rörelser där!

Indexfonden tickar på…+34 % i år.

…måste till tandläkaren i veckan.
Tur att jag har Mors Spargris, annars skulle det bli lite tungt…

5 kommentarer:

Carro sa...

Det där med fonder är jag urkass på, eller rättare sagt så orkar jag inte ens försöka sätta mig in i det, men härligt att det går bra! Så mycket förstod jag iaf. Grattis!

minna sa...

Visst är det härligt när det vänder! =)

Spargrisens Mor sa...

Bloggalina: Så där tänkte jag också, förr, men när jag bestämde mig för att bli sparsam så kom också intresset för den ekonomiska marknaden. Så, än är det inte kört för dig heller.:)

minna: Det är riktigt härligt!)

Vicky sa...

Oj, här får man lite dåligt samvete... Jag har tagit med alla lösenord och koder för att kanske sätta mig in i mina egna penisionsfonder och andra sparanden under denna sommaren, Istället sitter jag nu här och bloggar :) Haha

Spargrisens Mor sa...

Utlandsmamma:
Vadå dåligt samvete? Brukar kolla pensionsfonderna två gånger per år, ca varje halvår! Men det är ju för att jag närmar mig det stadiet, pensionen. I din ålder brydde jag mig knappt,eller snarare tänkte inte på pensionen precis! Och aldrig under semestern i alla fall! Det är egentligen mycket roligare att blogga och fara omkring på nätet, tycker jag.
Du får säkert the hots for minpension.se så småningom. ;)