söndag 7 juni 2009

Val till EU-parlamentet

Så sitter jag här och funderar över den handling som jag har framför mig.
Aldrig har jag varit sååå mycket i valet och kvalet.
Brukar alltid veta vad jag vill att det ska föras fram för frågor, men nu är det riktigt svårt tycker jag.
Partier med olika inriktning i gemensamma frågor kommer att söka partners att driva frågorna gemensamt med. Där i EU-parlamentet kan vänster till höger samarbeta till den grad de vill, och rösta lika i en fråga.
Hmmmm......
men rösta ska jag.
Jag får helt enkelt fundera lite till, vad det är som jag värdesätter här i livet, här i världen....,
Hmmmm...
...hur jag vill att vi alla i EU ska ha trygghet, skydd, värde, miljö, intergritet, gemenskap....,
Jo just så vill jag ha det, tryggt, fredligt, lika bra för alla, tryckfrihet, yttrandefrihet, ingen utestängd, arbete, ingen hunger....
Går det att få allt det där?

Spargrisens Mor tar här sitt röstkort och går iväg för att rösta....

2 kommentarer:

nonhosonno sa...

Gick det bra? Hittade du "rätt" parti :)

Spargrisens Mor sa...

Naturligtvis hittade jag "rätt" i den djungeln av Partier. Egenligen var det inte sååå svårt, när jag väl var där!