fredag 20 mars 2009

Mors fredagstankar...

Arbetslösheten ökar, och människor tappar fotfästet.
Statistik visar hur många.
Att komma rätt i tanken, när alla tankar är i ett kaos, kan inte vara lätt, och tar massa tid och kraft.
Omorganisera sitt sätt att leva, att avstå från mycket som man vill ha, att vända på varje krona, innan man satsar.
Att behöva känna sig Fattig.

Spargrisens Mor är i dagsläget priviligerad, mår bra = frisk, har jobb, ännu mat på bordet, och sköna kompisar, bl a. Mors Spargris.
Solen lyser över Mor.
Trevlig helg på er alla i vårt avlånga land.

5 kommentarer:

minna sa...

man ska vara glad att man har ett jobb idag!
Trevlig helg!

nonhosonno sa...

Ja detta med jobb, usch.

Ha en underbar helg.

Wicke sa...

Tack för titten. Ja det är bra att påminna sig det man faktiskt har och känna sig tacksam.
Kram, Wi

Anonym sa...

Jag är mindre glad över att jag måste försöka hitta ett jobb ganska snabbt i detta kaos, men glad också. Jag har ju redan så mycket, dags att försöka uppskatta det ännu mer!

Spargrisens Mor sa...

minna: Visst är det skönt att kunna ha ett jobb att gå till, i dagens läge, när många inte har det, och arbetslösheten liksom kryper in på knutarna.

nonhosonno: Jobb ja, och somliga t.o.m gottar sig i extra jobb! Varför Usch?

Wicke: Tacksamhet är en bra känsla.
Ibland har jag gjort som du, planterat hyacinter, en liten "lökkoloni", längs skogsstigen! Dem ville inte rådjuren äta.

Direktörsdottern: Oftast, när man redan har ganska mycket, vill man jobba, delta i samhällslivet mm. Jag tycker du är på rätt spår!