söndag 29 mars 2009

"Det är med mat som med mode:.."

...kostråden svänger....
Till söndagsfrukost gjorde jag mig en GOD OMELETT:

2 ägg,
1dl cremefraiche 34% och
1 dl vipgrädde röres/vispas ihop,
krydda med vitpeppar och oregano,
häll smeten i varm stekpanna med smält smör,
sprid grovriven ost över.
Låt omeletten "gå ihop" på ganska svag värme, så att den inte blit bränd på undersidan.
När den är färdig så låt den glida över på tallrik.
Den smakar krämigt och mums.
Servera med tomat och sallad. Och ett glas kall fet mjölk.

Jag har stått mig bra på den nästan hela dagen!

2 kommentarer:

nonhosonno sa...

Mumms det :)

slantar sa...

hej.
jasså förutom ekonomin så har vi även LCHF gemensamt...härligt.
vi får väl se hur många gemensamt vi kommer upp i..gillar du katter? vi har 2st(varsin)
tack för inlägget du skrev hos mig!