onsdag 15 juli 2009

Juni månad – Utvärdering

Juni månad var till hälften arbete och till andra hälften semester.
På jobbet var det rätt så mycket.
En del uppgifter skulle vi gå igenom och en del ”knytas ihop”, inför allas semestrar, och så introduktion av vikarier.
Det blir lite extra att tänka på, det kan man inte bortse från.
Och, det är viktigt att vikarier känner att de vet vad de ska göra och trivs, och vill stanna över de sommarveckor som det handlar om.
Då är det mycket tryggare att gå på semester, och veta att verksamheten fungerar. Kanske inte alldeles som vanligt, och kanske ibland mycket bättre!
Fungerar till belåtenhet.
Det är bra nog!

I övrigt om juni…
Var ute med arbetskamraterna på trevligt restaurangbesök en kväll.
Var med på två intressanta kurskvällar om ”starta eget”, med Skatteverket.
Motionerade, speciellt första halvan av juni, med stavgång och även cyklat.
Hade vänner på besök ett par dagar.
LCHF – viktnedgång, äntligen, igen.
Var på ett trevligt Midsommarfirande med goda vänner.

Och…
semestern började fantastiskt fint med sol och värme, perfekt för hemester.

Juni månads inkomster var vanliga lönen plus ”semesterpåslag” för juni.

Utgifterna var lite i överkant kan jag tycka så här i efterhand.
Det trevliga restaurangbesöket - smakar det så kostar det. Ni vet! Gott var det i alla fall.
Jag köpte akvarellfärger, penslar, pennor och papper för akvarellmålning.
Jag behövde ha det till akvarellkursen, enligt anvisningar för kursen.
Lite extra god mat skötte jag om att inhandla till, i samband med att vi hade goda vänner på besök ett par dagar.

Sparandet var i enlighet med vad som planerats.
Mors Spargris är nöjd med juni månad.


6 kommentarer:

nonhosonno sa...

Låter som en mycket bra månad tycker jag :)

Sefo sa...

Låter som en trevlig månad, och nog är ett restaurangbesök oftast värt sina slantar. Om maten är god, servicen bra och sällskapet det man önskar sig. =)
Fortsatt trevlig sommar!

Spargrisens Mor sa...

nonhosonno & Strävan Efter finansiellt Oberoende:
Tack! Det var en bra månad sannerligen. Det fanns ett sorts "flow" som jag gillade.

Vicky sa...

Hej och tack för dina kommentarer inne på min blogg. Fota är kul, men det tar sitt tag att komma överens med apparaten! Att du lagt mig till din lista är bara kul såklart.

Wicke sa...

Klart man måste äta gott ibland!
Sitter här och tänker att det är svårare att hålla hårt i plånboken under semestertid.
Får återkomma med min rapport när jag samlat ihop kvittona.
kram,Wi

Spargrisens Mor sa...

Utlandsmamman: Då behåller jag dig i listan, eftersom Italien är ett favoritland, och du har bilder!

Wicke: Visst måste man unna sig god mat, och det kostar ju. Håller med om att semestern suger pengar ur plånboken, men det ska ändå vara med måtta, och inte kliva över i krediten. Man ska ju leva alla andra månader också och det är tungt om semestern ska inverka på kvaliteten för resten av året, för då kommer nya behov av höst- och vinterskor o -kläder, och ev nya sportgrejer åt barnen mm...