tisdag 9 mars 2010

Titt ut, titt ut...

… Spargrisens Mor tittar ut.

Nu är vi i mars månad och snön ligger i ännu större drivor och hopkörda högar än på julaftonen, när jag skrev mitt föregående inlägg här.
Känns som om Spargrisens Mor har varit i ide och just vaknat, bloggningsmässigt sett.
Det är ljusare nu på morgnarna, och på dagarna gnistrar solen i snön.
Det knarrar fortfarande under skorna när man promenerar.

Tiden har gått, två och en halv månad.
”Det hinner rinna en del vatten under broarna…”
Och visst har det hänt en del saker här.

Söndag efter jul så var vi bjudna till svägerska och svåger.
Det betydde trevligt umgänge, god mat och gott vin.
Dagarna mellan jul och nyår hade vi barn och barnbarn här.
Det gör mig SÅ gott varje gång de kommer, varje gång vi träffas.
Lyckan blir fullödig.
Nyår firades med goda vänner.
Min fantastiske, och påhittige make, bjöd på hummer och champagne.
Sedan tittade vi på fyrverkerierna.

Januari gick i arbetets tecken, och en del föreningsverksamhet.
Dottern fyllde år, sonen åkte till Åre med ett gäng kompisar, maken åkte skidor i Värmland och i Italienska alperna.
Jag jobbade på, gjorde ett besök hos frissan och lunchade med en väninna.
Restaurangbesök med sonen och hans flickvän hann jag också med en lördag.
Började få respons på utskicket om ”Kusinträff 2010”.

Februari, också mycket arbete.
Medarbetarsamtal med chefen.
Genomgång av det föregående årets målsättningar, och måluppfyllelsen.
Diskutera och befästa några framtida målsättningar för mina insatser i verksamhetsutvecklingen på vår arbetsplats.
Semesterdagsuttag mitt i månaden, och besök hos barnbarn.
Det var ”lillens” ett-års dag!
Kan ju inte mormor missa att vara där!
Senare i månaden blev det vår ”köttsoppsfest” för ett antal släktingar, inom tio mils radie.
Mitt i värsta snöstormen så smakade det finfint med en god köttsoppa,
hembakat bröd och öl/rött vin!

Mars, är/har det också varit mycket att ta tag i på jobbet.
Men, även lite mera träna, gå med stegräknare, promenera.
Träningscykeln har fått tjänstgöra en del.
Ja, så har det varit träffar i nätverket från kursen i Företagslotsen.
Och förberedelser inför ett årsmöte.
Härnäst väntar ett besök hos frissan, en miljöutbildning och simhallen.

Ekonomin är som vanligt stabil.
Inkomster för perioden är månadslönen och en del semesterersättningar.

Utgifter, förutom det normala för hushållet och några måltider på jobbet, inköptes några presenter, blev det besök hos frissan, gjordes restaurangbesök och köptes ett busskort.

Aktieaffärer och fondaffärer har det varit under årets första månader.
D.v.s. ytterligare köp av en befintlig aktie och köp av ny aktie i portföljen, samt ett antal insättningar i befintlig indexfond.
Mors Spargris följer noga börsrörelserna.
Uppgång – gladare knorr…

Mina ambitioner för 2010 och utvärderingar av 2009 års ambitioner återkommer jag till i några kommande inlägg.

Inga kommentarer: