tisdag 19 oktober 2010

Mors Spargris...

…ligger för tredje veckan ute med säljorder för försäljning av aktier.
Just som det börjar närma sig det önskade försäljningspriset, så vänder det lite neråt…
Så nedrans förargligt det känns.
Kanske i morgon då…
Men, varefter och med tiden, så har Spargrisens Mor tränat upp sitt tålamod…
… och tänker nu inte ge upp den här kampen om att göra en vinsthemtagning…
…det får väl ta lite tid då.


I går kväll började det regna, +5°C.
Fortfarande i morse samma väder.
Det var lite oväntat eftersom alla pratat om att det skulle bli kallt och risk för halka.
Egentligen så tycker jag att det är rätt så skönt att vintern väntar lite till.
Vi hinner säkert få tillräckligt av den, snö och kyla, också.
– Kan jag tycka, som får dra iväg till varmare breddgrader mitt i vintern!

Skaffat flyttkartonger för att packa undan lite saker i gästrummet.
Behövs ”space” för andra aktiviteter där.
Min motionscykel har hamnat i skymundan under sommaren, och nu ska den fram.
Även ska det göras plats för min gympa.
Och, naturligtvis plats så att vi kan ta emot fler nattgäster.

I övrigt håller jag på med att formulera ett ”Kusinbrev”.
Skriva brev till andra kära vänner, som behöver få nå´t i brevlådan…
En tanke, en hälsning, ett ”du är inte bortglömd”, tänker på dig…
Har fortfarande en del krukor ute att ta hand om.
De ska tömmas, rengöras och förvaras över vintern.
Cykeln ska skötas om inför vinterförvaringen.
Trädgårdsmöbler och altan har kära maken förbarmat sig över.
Sedan så skall en del rabatter täckas mot frost och tjäle.

Det blir utvecklingssamtal att avverka, kommande månaden.
Till veckan så ska jag bjuda maken och sonen med flickvän på restaurang.
Har bokat tid med ungdomarna, och skall boka bord endera da´n.
Alltid något att se fram emot!

Kontrollen som jag var på, på sjukhuset förra veckan, visade ALLT OK!
Nu blir det ingen mera kontroll förrän om tre år.

– Spargrisens Mor mår ”som en prins”.

Inga kommentarer: